Kiedy pracodawca może wstrzymać wypłatę premii regulaminowej

Wstrzymanie wypłaty premii regulaminowej pracodawca zawsze musi poprzedzić pośrednią lub bezpośrednią zgodą pracownika.

Aktualizacja: 12.06.2016 08:53 Publikacja: 12.06.2016 07:30

Kiedy pracodawca może wstrzymać wypłatę premii regulaminowej

Foto: www.sxc.hu

Czy pracownik ma prawo do premii regulaminowej zagwarantowanej na podstawie porozumienia zmieniającego umowę o pracę, ale płatnej na warunkach i w wysokości, w jakiej to porozumienie odnosi się do postanowień zakładowego układu zbiorowego pracy, który został już wypowiedziany? Co się dzieje, gdy szef wstrzyma wypłatę takiej premii? Rozstrzygnięcia tego problemu podjął się Sąd Najwyższy w wyroku z 18 lutego 2016 r. (II PK 351/14).

O co chodziło

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Płace
Związki zadowolone z reformy płacy minimalnej. Ale…
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Płace
Reforma płacy minimalnej nie na rękę firmom