Kiedy pracodawca może wstrzymać wypłatę premii regulaminowej

Wstrzymanie wypłaty premii regulaminowej pracodawca zawsze musi poprzedzić pośrednią lub bezpośrednią zgodą pracownika.

Aktualizacja: 12.06.2016 08:53 Publikacja: 12.06.2016 07:30

Kiedy pracodawca może wstrzymać wypłatę premii regulaminowej

Foto: www.sxc.hu

Czy pracownik ma prawo do premii regulaminowej zagwarantowanej na podstawie porozumienia zmieniającego umowę o pracę, ale płatnej na warunkach i w wysokości, w jakiej to porozumienie odnosi się do postanowień zakładowego układu zbiorowego pracy, który został już wypowiedziany? Co się dzieje, gdy szef wstrzyma wypłatę takiej premii? Rozstrzygnięcia tego problemu podjął się Sąd Najwyższy w wyroku z 18 lutego 2016 r. (II PK 351/14).

O co chodziło

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?
Płace
Więcej pieniędzy dla firm zatrudniających niepełnosprawnych jednak od lipca 2024
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne