Reklama
Rozwiń
Reklama

VAT: opodatkowanie marży możliwe u kolejnych sprzedawców

Gdy podatnik kupił, celem odprzedaży, towar używany i zbywca zastosował procedurę VAT marża, to nabywca również może opodatkować późniejszą dostawę tego towaru w formie marży.

Aktualizacja: 24.11.2019 19:47 Publikacja: 24.11.2019 00:01

VAT: opodatkowanie marży możliwe u kolejnych sprzedawców

Foto: 123RF

Czy sprzedaż nabytych w celu odsprzedaży towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków nabytych od polskich firm może być opodatkowana w formie VAT marża w sytuacji gdy firmy te do ich sprzedaży także stosowały procedurę VAT marża? – pyta czytelniczka.

Stosownie do art. 120 ust. 10 pkt 3 ustawy o VAT, przepisy art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT (regulujące zasady opodatkowania marży) dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT (czyli w procedurze opodatkowania marży).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama