Reklama: wydatki na materiały promocyjne są kosztem

Kwoty wydatkowane przez spółkę z branży farmaceutycznej na ulotki, broszury, katalogi, długopisy czy notesy rozdawane podczas spotkań organizowanych dla osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi, są wydatkami na reklamę.

Aktualizacja: 13.10.2019 20:21 Publikacja: 13.10.2019 17:00

Łukasz Zdeb

Łukasz Zdeb

Foto: materiały promocyjne

Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 4 września 2019 r. (0114-KDIP2-2.4010. 301. 2019. 1.RK).

Spółka jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej zajmującej się opracowywaniem, produkcją i wprowadzaniem na rynek produktów leczniczych. Jest spółką dystrybucyjną, odpowiedzialną za dystrybucję produktów grupy na rynku polskim. Ze względu na charakter swojej działalności spółka podlega m.in. pod uregulowania wynikające z ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (DzU z 2019 r. poz. 499; dalej: UPF). Produkty, które dystrybuuje spółka, są wydawane na receptę, zgodnie z UPF.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama