Reklama: wydatki na materiały promocyjne są kosztem

Kwoty wydatkowane przez spółkę z branży farmaceutycznej na ulotki, broszury, katalogi, długopisy czy notesy rozdawane podczas spotkań organizowanych dla osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi, są wydatkami na reklamę.

Aktualizacja: 13.10.2019 20:21 Publikacja: 13.10.2019 17:00

Łukasz Zdeb

Łukasz Zdeb

Foto: materiały promocyjne

Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 4 września 2019 r. (0114-KDIP2-2.4010. 301. 2019. 1.RK).

Spółka jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej zajmującej się opracowywaniem, produkcją i wprowadzaniem na rynek produktów leczniczych. Jest spółką dystrybucyjną, odpowiedzialną za dystrybucję produktów grupy na rynku polskim. Ze względu na charakter swojej działalności spółka podlega m.in. pod uregulowania wynikające z ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (DzU z 2019 r. poz. 499; dalej: UPF). Produkty, które dystrybuuje spółka, są wydawane na receptę, zgodnie z UPF.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Błąd w deklaracji można poprawić
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jakie skutki dla spółki z o.o. ma umorzenie jej udziałów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Konwencja MLI zmienia zasady gry dla pracowników delegowanych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odpisy aktualizujące wycenę aktywów też trzeba aktualizować
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak skorygować błędy w deklaracji PIT? Jak dopłacić podatek i złożyć czynny żal?