Reklama

Nowe rozwiązanie dla podwójnie opodatkowanych po 1 stycznia 2021 roku spółek komandytowych

Do niedawna spółka komandytowa była jedną z najczęściej polecanych przez prawników i doradców podatkowych formą prowadzenia działalności gospodarczej. Po zmianach w przepisach stała się ona znacznie mniej atrakcyjna.

Aktualizacja: 30.05.2021 17:34 Publikacja: 30.05.2021 00:01

Nowe rozwiązanie dla podwójnie opodatkowanych po 1 stycznia 2021 roku spółek komandytowych

Foto: AdobeStock

Od 1 stycznia 2021 roku istotnie zmieniły się zasady opodatkowania spółek komandytowych – stały się one podatnikami CIT. Dla spółek komandytowych oznacza to podwójne opodatkowanie na poziomie po pierwsze spółki, a po drugie wspólników. Objęcie spółek komandytowych reżimem CIT zmusiło podatników do szukania bardziej atrakcyjnych alternatyw dla prowadzenia działalności gospodarczej. Można w tym zakresie wskazać na kilka możliwych rozwiązań.

Zmiana umowy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama