Strategie podatkowe: to już ostatni dzwonek dla największych podatników

Duże firmy, których rok podatkowy pokrywa się z kalendarzowym, powinny do końca roku zamieścić na stronie internetowej pierwsze sprawozdanie o zrealizowanej strategii podatkowej i powiadomić o tym fiskusa.

Aktualizacja: 18.10.2021 10:30 Publikacja: 17.10.2021 12:23

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

W przestrzeni publicznej często wyrażany jest pogląd, że z końcem roku konieczne będzie opublikowanie strategii podatkowej. To uproszczenie, które może wprowadzać w błąd. Najwięksi podatnicy mają obowiązek upublicznienia informacji o strategii podatkowej realizowanej w danym roku podatkowym, a nie samej strategii. Sprawozdanie ma zawierać określone elementy, w większości niezwiązane bezpośrednio z samą strategią podatkową.

Dokument ten należy umieścić w języku polskim na własnej stronie internetowej, a w razie jej braku, na stronie internetowej podmiotu powiązanego. Oprócz tego trzeba powiadomić urząd skarbowy o adresie, pod którym dostępne jest sprawozdanie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo