Reklama

Ewidencja kosztów operacyjnych w układzie rodzajowo-funkcjonalnym

W zależności od modelu ewidencji kosztów działalności operacyjnej firmy, zastosowanie znajdują różne sposoby określania jej wyniku finansowego.

Publikacja: 28.12.2021 12:26

Ewidencja kosztów operacyjnych w układzie rodzajowo-funkcjonalnym

Foto: Adobe Stock

Ewidencja kosztów operacyjnych według ich rodzajów (charakterystyczna dla małych przedsiębiorstw o jednorodnej działalności zazwyczaj usługowej lub handlowej) wymusza zastosowanie rachunku wyników w wariancie porównawczym. Ewidencja kosztów operacyjnych według miejsc ich powstawania (wskazana dla przedsiębiorstw wykorzystujących w swojej działalności wiele faz produkcji, czy oferujących szeroki asortyment wyrobów/towarów albo firm prowadzących różne rodzaje działalności jednocześnie, co powoduje potrzebę kontroli kosztów w miejscach ich powstawania) wymusza zastosowanie rachunku wyników w wariancie kalkulacyjnym.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama