Czy usługi pośrednictwa w sprzedaży są objęte limitem kosztów

Umowy agencyjne i pośrednictwo w sprzedaży nie wpisują się w doradztwo, badanie rynku czy usługi reklamowe, a jednak skarbówka uznaje, że dotyczy ich limit podatkowy i opodatkowanie u źródła.

Publikacja: 17.01.2021 02:00

Czy usługi pośrednictwa w sprzedaży są objęte limitem kosztów

Foto: Adobe Stock

Powszechne w obrocie gospodarczym umowy agencyjne i umowy pośrednictwa w sprzedaży świadczone są przez agentów i przedstawicieli handlowych, a ich celem i istotą jest sprzedaż towaru lub usługi. W świetle prawa cywilnego istota i zakres tych umów nie budzą wątpliwości. Emocje budzi jednak ocena ich skutków w zakresie opodatkowania podatkiem u źródła (art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT) oraz w zakresie limitu kosztów podatkowych dla usług niematerialnych (art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Pół roku dla państwa, pół dla siebie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Prezenty i upominki reklamowe – problemy z rozliczeniem PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wyceniać składniki majątku wykorzystywane w działalności rolniczej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obligacje zerokuponowe a estoński CIT: spór o przychody pasywne