Reklama

Czy usługi pośrednictwa w sprzedaży są objęte limitem kosztów

Umowy agencyjne i pośrednictwo w sprzedaży nie wpisują się w doradztwo, badanie rynku czy usługi reklamowe, a jednak skarbówka uznaje, że dotyczy ich limit podatkowy i opodatkowanie u źródła.

Publikacja: 17.01.2021 02:00

Czy usługi pośrednictwa w sprzedaży są objęte limitem kosztów

Foto: Adobe Stock

Powszechne w obrocie gospodarczym umowy agencyjne i umowy pośrednictwa w sprzedaży świadczone są przez agentów i przedstawicieli handlowych, a ich celem i istotą jest sprzedaż towaru lub usługi. W świetle prawa cywilnego istota i zakres tych umów nie budzą wątpliwości. Emocje budzi jednak ocena ich skutków w zakresie opodatkowania podatkiem u źródła (art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT) oraz w zakresie limitu kosztów podatkowych dla usług niematerialnych (art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama