Reklama
Rozwiń
Reklama

Warunki uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną

Zdarza się, że podatnicy mają niekiedy wątpliwości dotyczące zastosowania wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej uproszczonej. Najważniejsze pytania jakie się pojawiają, dotyczą tego czy w danym przypadku transakcje należy zakwalifikować jako WTT i rozliczyć w procedurze uproszczonej. Podatnicy zastanawiają się, czy w sytuacji w której transport jest organizowany przez ostatniego podatnika, taka transakcja spełnia warunki do uznania jej za WTT.

Publikacja: 08.03.2022 12:39

Warunki uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną

Foto: Adobe Stock

Celem zastosowania procedury uproszczonej w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej jest uproszczenie rozliczeń pomiędzy podmiotami w niej uczestniczącymi.

Zgodnie z art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT przez wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną – rozumie się transakcję, w której są spełnione łącznie następujące warunki:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama