Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Gdy za dany miesiąc podatnik nie zrobił w podatkowej księdze żadnych wpisów, to kartkę dotyczącą tego miesiąca powinien pozostawić pustą.

Aktualizacja: 13.12.2020 15:59 Publikacja: 13.12.2020 00:01

Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Foto: Adobe Stock

- Prowadzę działalność gospodarczą (usługi architektury krajobrazu). Na potrzeby rozliczenia PIT prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Podsumowuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W listopadzie 2020 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkowa księgę za listopad? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo