Reklama
Rozwiń

Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Gdy za dany miesiąc podatnik nie zrobił w podatkowej księdze żadnych wpisów, to kartkę dotyczącą tego miesiąca powinien pozostawić pustą.

Aktualizacja: 13.12.2020 15:59 Publikacja: 13.12.2020 00:01

Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Foto: Adobe Stock

- Prowadzę działalność gospodarczą (usługi architektury krajobrazu). Na potrzeby rozliczenia PIT prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Podsumowuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W listopadzie 2020 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkowa księgę za listopad? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa