Reklama

Due Diligence – kluczowy etap przy zakupie przedsiębiorstwa

Podmiot, który planuje zakup innej firmy, przed jego dokonaniem powinien przeprowadzić analizę m.in. sytuacji prawnej i finansowo-majątkowej w celu identyfikacji potencjalnych ryzyk. Dla inwestorów analiza ta może stanowić swojego rodzaju zawór bezpieczeństwa.

Publikacja: 23.11.2022 00:50

Due Diligence – kluczowy etap przy zakupie przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Pojęcie „due diligence” wywodzi się z języka angielskiego i dosłownie tłumaczy się je jako „należyta staranność”. Do Europy trafiło ono ze Stanów Zjednoczonych, gdzie w kontekście transakcji związanych z nabywaniem spółek lub ich części było używane już na początku ubiegłego stulecia. W naszym kraju często można spotkać się raczej z określeniem audyt (prawny, finansowy) czy po prostu ocena funkcjonowania. Służy ona zidentyfikowaniu ryzyk, które są związane z działalnością wybranej spółki. Pozwala to m.in. na bliższe poznanie firmy czy na potwierdzenie lub korektę ceny spółki, której kupnem jesteśmy zainteresowani. Skutecznie przeprowadzona analiza due diligence jest podstawą każdej przemyślanej transakcji, a w dłuższej perspektywie pomaga tworzyć wartość inwestycji oraz plan działania po transakcji.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: WHT: Objaśnienia wreszcie są
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odszkodowanie za spalone rzeczy może być podatkowym kosztem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: JDG – rozwiązanie dla początkujących
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Estoński CIT, samochody i niekonsekwencja fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fundacja rodzinna sprzeda wynajmowaną nieruchomość bez CIT
Reklama
Reklama
Reklama