Automatyzacja – nowy sprzymierzeniec księgowego

Mimo prognozowanego zahamowania gospodarczego, automatyzacja procesów i przyspieszanie uzyskiwania płatności od klientów mogą pozwolić firmom nie tylko przejść przez recesję, ale również wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Publikacja: 01.03.2023 02:00

Automatyzacja – nowy sprzymierzeniec księgowego

Foto: Adobe Stock

Gospodarki na całym świecie przeżywają okres zawirowań wywołanych pandemią oraz napiętą sytuacją polityczną wynikającą m.in. z wojny w Ukrainie. Rosnące ceny produktów i usług oraz spadek realnych dochodów dotykają praktycznie wszystkich konsumentów i wywołują niepewność, z którą zmierzyć musi się każda firma, również, a może zwłaszcza, w branży usług księgowych. Sytuacja małych i średnich przedsiębiorstw może wydawać się trudniejsza niż wielkich korporacji, a to ich kondycja wyznacza faktyczną sytuację rynkową. Niezależnie od wielkości, wszyscy poszukują oszczędności, jednocześnie nie chcąc ograniczać swojej działalności i zakresu usług. Sojusznikiem w tej nierównej walce może stać się automatyzacja czy wręcz robotyzacja niektórych procesów i działań. Z narzędzi tego rodzaju mogą korzystać także księgowi.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Problem butelek nadal nierozwiązany
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zwolnienie z PIT dotyczy wynajmu tylko pięciu pokoi
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zwolnienie z kas rejestrujących przedłużone na lata 2025–2027
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak najkorzystniej zwiększyć majątek fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
podatki
Rewolucja w podatku od nieruchomości. Co z budowlami w budynkach?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej