Reklama
Rozwiń
Reklama

Weryfikacja rzeczywistej działalności gospodarczej wymaga analizy

Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje zmieniona definicja rzeczywistego właściciela. Od jej spełnienia w wielu przypadkach zależy możliwość zastosowania zwolnień i preferencji w podatku u źródła.

Publikacja: 06.03.2023 02:00

Weryfikacja rzeczywistej działalności gospodarczej wymaga analizy

Foto: Adobe Stock

W porównaniu do wcześniejszej wersji tej definicji, ustawodawca zdecydował się na usunięcie odwołania do konkretnych przesłanek oceny prowadzenia rzeczywistej działalności gospodarczej na rzecz oceny „charakteru oraz skali” działalności prowadzonej przez odbiorcę płatności w zakresie otrzymanej należności.

Zmianie przepisów nie towarzyszyły objaśnienia podatkowe, które mogłyby pomóc płatnikom w praktycznym zastosowaniu zmienionej regulacji. Kolejne miesiące przyniosły jednak pewien zwrot w tym zakresie, ponieważ oceny prowadzenia rzeczywistej działalności gospodarczej w konkretnych przypadkach dokonał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama