Reklama
Rozwiń
Reklama

Konsekwencje zapłaty należności na rachunek spoza białej listy

Czy zawsze, kiedy podatnik nie zapłaci swojemu kontrahentowi na rachunek płatniczy znajdujący się na białej liście podatników VAT będzie ponosił negatywne konsekwencje? Jakie zasady mają zastosowanie w przypadku tzw. CIT estońskiego?

Publikacja: 07.06.2023 02:00

Konsekwencje zapłaty należności na rachunek spoza białej listy

Foto: Adobe Stock

Od 1 stycznia 2020 r. weszły w życie przepisy ustawy z 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw nakładające na podatników obowiązek dokonywania płatności za należności/transakcje potwierdzone fakturą, na rachunki płatnicze kontrahentów (będących czynnymi podatnikami VAT), które zostały ujawnione w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT – tzw. biała lista podatników VAT – w sytuacji w której kwota transakcji przekracza 15 tys. zł.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama