Reklama
Rozwiń
Reklama

Sam szczytny cel preferencji nie daje

Wydatki na wyprodukowanie materacy przekazanych w związku z wojną w Ukrainie organizacji, która nie została wymieniona w przepisach podatkowych nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 05.07.2023 02:00

Sam szczytny cel preferencji nie daje

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła producenta materacy piankowych. We wniosku o interpretację spółka wskazała, że w związku z wybuchem wojny w Ukrainie postanowiła przekazać część materacy dla wybranego podmiotu lub organizacji. Chodziło o to, aby działać możliwie szybko i efektywnie. Tak aby przekazane nieodpłatnie materace trafiły do osób potrzebujących poszkodowanych działaniami wojennymi. Spółka chciała się upewnić, że może rozliczyć w koszty wydatki na wyprodukowanie materacy przekazanych w darowiźnie w związku z wojną w Ukrainie. Ewentualnie sprawdzić, czy gdyby kwoty te zostały jej zwrócone przez udziałowca, będą stanowić przychód do opodatkowania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama