Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak rozliczać działalność produkcyjno-handlową

Przedsiębiorstwa prowadzące działalność produkcyjno-handlową przekazują wyprodukowane przez siebie wyroby gotowe do własnych sklepów w celu ich sprzedaży jako towary handlowe. W zależności od wyceny produktów przekazanych do placówek handlowych, różna będzie ewidencja tej operacji gospodarczej.

Publikacja: 13.09.2023 02:00

Jak rozliczać działalność produkcyjno-handlową

Foto: Adobe Stock

Na gruncie prawa bilansowego, wartość produktów gotowych może być odpisywana bezpośrednio w koszty w momencie ich wytworzenia (Wn konto „Koszt sprzedanych produktów”; Ma konto „Koszty działalności podstawowej-produkcyjnej” lub konto „Rozliczenie kosztów działalności”).

Wiąże się to z ustalaniem stanu tych składników aktywów i jego wyceny oraz korekty kosztów o wartość tego stanu, nie później niż na dzień bilansowy (Wn konto „Koszt sprzedanych produktów”; Ma konto „Wyroby gotowe” – art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości; dalej uor).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama