Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Fit-out to nic innego jak zachęta finansowa, stosowana w celu pozyskania nowych najemców lub nakłonienia obecnych najemców do przedłużenia umów najmu, przyczyniająca się do zwiększenia atrakcyjności i konkurencyjności oferty spółki w dynamicznie zmieniających się standardach rynkowych.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem fit-outów najczęściej kryje się zwykle wynagrodzenie za prace aranżacyjne, które są wykonywane w wynajmowanym lokalu. Wynagrodzenie to płaci wynajmujący na rzecz najemcy.

Jest to pojęcie bardzo szerokie, które obejmuje zarówno zwrot kosztów wykonanych prac, jak i wynagrodzenie ryczałtowe, uzależnione głównie od powierzchni wynajmowanego lokalu lub obiektu. Również zakres prac wykonywanych w ramach fit-outów może się różnic. Szczegółowe warunki fit-outu każdorazowo reguluje umowa między najemcą i wynajmujący, wielokrotnie stosowne postanowienia znajdują się w samej umowie najmu. W przypadku fit-out postanowienia umów są kluczowe – to od nich w dużej mierze uzależnione jest ich ostateczne rozliczenie na gruncie prawa podatkowego.

Pozostało 91% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Kasowy PIT jako remedium na zatory płatnicze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kasowy PIT już od 1 stycznia 2025 r. Nowe rozwiązanie ma także wady
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Krajowy podatek minimalny – jak się do niego przygotować
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powiązania osobowe należy rozumieć szeroko
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Gmina odliczy VAT od inwestycji wniesionej aportem do spółki
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska