Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Fit-out to nic innego jak zachęta finansowa, stosowana w celu pozyskania nowych najemców lub nakłonienia obecnych najemców do przedłużenia umów najmu, przyczyniająca się do zwiększenia atrakcyjności i konkurencyjności oferty spółki w dynamicznie zmieniających się standardach rynkowych.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem fit-outów najczęściej kryje się zwykle wynagrodzenie za prace aranżacyjne, które są wykonywane w wynajmowanym lokalu. Wynagrodzenie to płaci wynajmujący na rzecz najemcy.

Jest to pojęcie bardzo szerokie, które obejmuje zarówno zwrot kosztów wykonanych prac, jak i wynagrodzenie ryczałtowe, uzależnione głównie od powierzchni wynajmowanego lokalu lub obiektu. Również zakres prac wykonywanych w ramach fit-outów może się różnic. Szczegółowe warunki fit-outu każdorazowo reguluje umowa między najemcą i wynajmujący, wielokrotnie stosowne postanowienia znajdują się w samej umowie najmu. W przypadku fit-out postanowienia umów są kluczowe – to od nich w dużej mierze uzależnione jest ich ostateczne rozliczenie na gruncie prawa podatkowego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo