Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Fit-out to nic innego jak zachęta finansowa, stosowana w celu pozyskania nowych najemców lub nakłonienia obecnych najemców do przedłużenia umów najmu, przyczyniająca się do zwiększenia atrakcyjności i konkurencyjności oferty spółki w dynamicznie zmieniających się standardach rynkowych.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem fit-outów najczęściej kryje się zwykle wynagrodzenie za prace aranżacyjne, które są wykonywane w wynajmowanym lokalu. Wynagrodzenie to płaci wynajmujący na rzecz najemcy.

Jest to pojęcie bardzo szerokie, które obejmuje zarówno zwrot kosztów wykonanych prac, jak i wynagrodzenie ryczałtowe, uzależnione głównie od powierzchni wynajmowanego lokalu lub obiektu. Również zakres prac wykonywanych w ramach fit-outów może się różnic. Szczegółowe warunki fit-outu każdorazowo reguluje umowa między najemcą i wynajmujący, wielokrotnie stosowne postanowienia znajdują się w samej umowie najmu. W przypadku fit-out postanowienia umów są kluczowe – to od nich w dużej mierze uzależnione jest ich ostateczne rozliczenie na gruncie prawa podatkowego.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych