Aktualizacja: 18.11.2024 08:35 Publikacja: 18.11.2024 06:00
Foto: Adobe Stock
Zdaniem skarbówki jeśli na ubraniu kupionym przez przedsiębiorcę nie ma firmowego logo, to nie może on zaliczyć wydatków na ten zakup do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus zgadza się też jednak na rozliczenie kosztów, jeśli ubranie jest charakterystyczne dla wykonywanego zawodu. Szerzej na ten temat piszemy w artykule: „Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach”.
Wydatki na samochód używany na potrzeby działalności gospodarczej takim kosztem są, chociaż nie zawsze w pełnej wysokości. Dotyczy to wydatków na nabycie pojazdów, opłat za ich używanie na podstawie umów najmu czy leasingu, a także wydatków na ich naprawy i eksploatację. Coraz częstszą praktyką jest także udostępnianie przez przedsiębiorcę firmowych pojazdów osobom zatrudnionym na kontraktach B2B. Skutki podatkowe (nie tylko w zakresie kosztów uzyskania przychodów) dla usługobiorcy i dla usługodawcy zależą w takich przypadkach od tego, na jakich zasadach pojazd ma być użytkowany przez współpracownika, o czym piszemy w tekście: „Jakie są skutki udostępnienia samochodu współpracownikowi”.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
W określonych przypadkach organy podatkowe mogą nadać decyzji nieostatecznej rygor natychmiastowej wykonalności. Zobowiązanie określone przez organ staje się wtedy wymagalne zanim zakończy się procedowanie sprawy.
Klauzula rzeczywistego właściciela w podatku u źródła ma przeciwdziałać nadużywaniu preferencji podatkowych przez nieuprawnione podmioty. Nie ułatwiają tego niejednoznaczne przepisy oraz zmienne stanowisko fiskusa i sądów.
Przy korzystaniu z karty i aplikacji do ładowania samochodów elektrycznych mamy do czynienia z dwoma odrębnymi dostawami w rozumieniu dyrektywy VAT, tj. świadczeniem usług (zapewnienie dostępu do punktów ładowania) oraz dostawą towarów (energii elektrycznej).
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Udostępnienie samochodu osobowego współpracownikowi, czyli osobie zatrudnionej na kontrakcie B2B jest coraz częstszą praktyką. Skutki podatkowe dla usługobiorcy i usługodawcy zależą zasad, na jakich samochód ma być użytkowany przez współpracownika.
Jeśli frankowicz spełnia warunki ulgi, nie płaci podatku od umorzonej części kredytu. Nie musi mieć do tego indywidualnej interpretacji od fiskusa.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
Odszkodowanie wypłacone na podstawie mediacji sądowej za czyn nieuczciwej konkurencji nie ma związku z przychodem i nie można go rozliczyć w kosztach podatkowych – uznał NSA.
W określonych przypadkach organy podatkowe mogą nadać decyzji nieostatecznej rygor natychmiastowej wykonalności. Zobowiązanie określone przez organ staje się wtedy wymagalne zanim zakończy się procedowanie sprawy.
Klauzula rzeczywistego właściciela w podatku u źródła ma przeciwdziałać nadużywaniu preferencji podatkowych przez nieuprawnione podmioty. Nie ułatwiają tego niejednoznaczne przepisy oraz zmienne stanowisko fiskusa i sądów.
Przy korzystaniu z karty i aplikacji do ładowania samochodów elektrycznych mamy do czynienia z dwoma odrębnymi dostawami w rozumieniu dyrektywy VAT, tj. świadczeniem usług (zapewnienie dostępu do punktów ładowania) oraz dostawą towarów (energii elektrycznej).
Udostępnienie samochodu osobowego współpracownikowi, czyli osobie zatrudnionej na kontrakcie B2B jest coraz częstszą praktyką. Skutki podatkowe dla usługobiorcy i usługodawcy zależą zasad, na jakich samochód ma być użytkowany przez współpracownika.
Kluczowym kryterium uznania zespołu składników za zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest możliwość prowadzenia działalności gospodarczej bez konieczności wprowadzania istotnych zmian.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas