Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 30 sierpnia 2024 r. (0112-KDIL2-1.4011.675.2024.1.DJ).
Spółka zatrudniająca pracowników oraz podejmująca współpracę na umowy zlecenia / kontrakty B2B (wnioskodawca), w odpowiedzi na trudności w rekrutacji pracowników, wdrożył program rekomendacji pracowniczych. Idea programu polega na zidentyfikowaniu potencjalnych kandydatów do pracy. Osobą polecającą może być pracownik spółki zatrudniony na umowy o pracę lub osoba współpracująca na podstawie umowy zlecenia lub umowy o współpracę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Osobą polecającą można być wielokrotnie. Premia pieniężna przysługuje polecającemu, jeśli spełnione zostaną określone warunki, m.in. z poleconym nawiązany zostanie stosunek pracy lub współpraca i umowy te będą kontynuowane przez określony czas. Z kolei zasady działania programu rekomendacji pracowniczych są określone przez spółkę w specjalnym regulaminie i zostały podane do wiadomości pracowników w sposób zwyczajowo przyjęty w firmie. Zasady te nie zostały określone / wskazane w umowie o pracę czy też w umowie cywilnoprawnej.