Aktualizacja: 09.06.2025 21:20 Publikacja: 10.03.2025 05:50
Foto: Adobe Stock
Krajowa Administracja Skarbowa na każdym kroku informuje o dostępnych i łatwych kanałach informacyjnych z podatnikiem. Wysoki poziom elektronizacji usług podatkowych nie wyeliminował jednak najczęstszego dotychczas i najłatwiejszego kanału komunikacji, jakim są połączenia telefoniczne. Organy podatkowe nadal chętnie omijają formalne i pisemne formy kontaktu z podatnikiem na rzecz rozmowy telefonicznej. I choć możliwość załatwienia spraw urzędowych telefonicznie to bez wątpienia rozwiązanie wygodne i – na pierwszy rzut oka – szybkie, niesie dla podatnika pewne ryzyko, którego nie zawsze jesteśmy świadomi. Działając w zaufaniu do organów podatkowych nie myślimy o tym, że ustalenia telefoniczne nie znajdują żadnego trwałego potwierdzenia na piśmie, co często prowadzi do nieprecyzyjnego przekazywania informacji, nieporozumień, a nawet wypierania poczynionych założeń przez urzędnika na dalszym etapie sprawy. Dlatego kluczowe jest, aby do kontaktu telefonicznego ze strony urzędów skarbowych podchodzić z odpowiednią rozwagą, zachowując przy tym, o ironio, zasadę ograniczonego zaufania.
Większość interpretacji dotyczących fundacji rodzinnych jest korzystna dla podatników.
Tylko strata powstała na skutek zdarzeń nieprzewidywalnych, nie do uniknięcia przez racjonalnie działający podmi...
Organy podatkowe zgadzają się, że w określonych sytuacjach koszty związane z powypadkową naprawą pojazdów w imie...
Gdy spółka zwraca członkom rady nadzorczej koszty dojazdu na posiedzenia rady odbywające się poza miejscowością...
Co tak naprawdę tworzy wartość firmy? Budynki, maszyny, zapasy? A może raczej kapitał intelektualny, czyli wiedz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas