Działania marketingowe w podatkowych kosztach

Niektóre wydatki związane z konferencją sprzedażową mogą nosić znamiona reprezentacji. Oznacza to, że nie zostaną one ujęte przez organizatora w kosztach uzyskania przychodów.

Publikacja: 30.05.2021 06:00

Działania marketingowe w podatkowych kosztach

Foto: Adobe Stock

Spółka, która chce skutecznie konkurować na rynku z innymi podmiotami, musi podejmować różne działania o charakterze marketingowym, których celem jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, poprzez zapoznanie ich z informacjami na temat oferowanych przez siebie produktów. Niewątpliwie jednym z popularniejszych sposobów na łatwe dotarcie do klienta jest organizacja konferencji sprzedażowych, na których klienci mogą poznać zalety oferowanych przez spółkę produktów, co może przyczynić się do podjęcia decyzji o ich zakupie. Organizacja takiego przedsięwzięcia wiąże się jednak z poniesieniem pewnych wydatków. Co do zasady, spółka zaliczy je do kosztów uzyskania przychodów, jeśli nie będą one posiadały znamion wydatków o charakterze reprezentacyjnym.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Problem butelek nadal nierozwiązany
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zwolnienie z PIT dotyczy wynajmu tylko pięciu pokoi
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zwolnienie z kas rejestrujących przedłużone na lata 2025–2027
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak najkorzystniej zwiększyć majątek fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
podatki
Rewolucja w podatku od nieruchomości. Co z budowlami w budynkach?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego