Aktualizacja: 30.05.2021 06:00 Publikacja: 30.05.2021 06:00
Foto: Adobe Stock
Spółka, która chce skutecznie konkurować na rynku z innymi podmiotami, musi podejmować różne działania o charakterze marketingowym, których celem jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, poprzez zapoznanie ich z informacjami na temat oferowanych przez siebie produktów. Niewątpliwie jednym z popularniejszych sposobów na łatwe dotarcie do klienta jest organizacja konferencji sprzedażowych, na których klienci mogą poznać zalety oferowanych przez spółkę produktów, co może przyczynić się do podjęcia decyzji o ich zakupie. Organizacja takiego przedsięwzięcia wiąże się jednak z poniesieniem pewnych wydatków. Co do zasady, spółka zaliczy je do kosztów uzyskania przychodów, jeśli nie będą one posiadały znamion wydatków o charakterze reprezentacyjnym.
Niezależnie od tego, co robimy zawodowo, musimy się jakoś ubierać, więc ponoszone na ten cel wydatki mają charakter osobisty. Chyba że ubrania są trwale oznaczone logo firmy. Wtedy można rozliczyć je w kosztach.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
W określonych przypadkach organy podatkowe mogą nadać decyzji nieostatecznej rygor natychmiastowej wykonalności. Zobowiązanie określone przez organ staje się wtedy wymagalne zanim zakończy się procedowanie sprawy.
Klauzula rzeczywistego właściciela w podatku u źródła ma przeciwdziałać nadużywaniu preferencji podatkowych przez nieuprawnione podmioty. Nie ułatwiają tego niejednoznaczne przepisy oraz zmienne stanowisko fiskusa i sądów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Przy korzystaniu z karty i aplikacji do ładowania samochodów elektrycznych mamy do czynienia z dwoma odrębnymi dostawami w rozumieniu dyrektywy VAT, tj. świadczeniem usług (zapewnienie dostępu do punktów ładowania) oraz dostawą towarów (energii elektrycznej).
Firma może rozliczyć w podatkowych kosztach dopłaty do kart na zajęcia sportowe dla pracowników.
Przepisu, który przerwał możliwość rozpoczętej amortyzacji podatkowej, nie da się pogodzić z konstytucyjną zasadą ochrony interesów w toku.
Niezależnie od tego, co robimy zawodowo, musimy się jakoś ubierać, więc ponoszone na ten cel wydatki mają charakter osobisty. Chyba że ubrania są trwale oznaczone logo firmy. Wtedy można rozliczyć je w kosztach.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
Odszkodowanie wypłacone na podstawie mediacji sądowej za czyn nieuczciwej konkurencji nie ma związku z przychodem i nie można go rozliczyć w kosztach podatkowych – uznał NSA.
• Obniżka składki zdrowotnej: zwrot w planach rządu • Sąd ostro o naciąganych postępowaniach podatkowych • Nadchodzą duże zmiany w e-fakturowaniu i platformach internetowych • Wakacje składkowe: czy pracownika na długim urlopie wliczać do limitu? • Czy kwalifikacyjny kurs zawodowy zwalnia ze składek ZUS? • Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co nowego? • Ważne terminy na ten tydzień
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na organizację spotkania dla klientów. Z wyjątkiem alkoholu.
Kancelaria może rozliczyć w kosztach eleganckie ubrania z logo, które noszą zatrudnieni w niej prawnicy. Z kosztów są wyłączone natomiast wydatki na stroje dla akcjonariuszy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas