Jak Covid-19 dotyka podmioty o ograniczonym profilu ryzyka

W czasie pandemii niektórzy przedsiębiorcy musieli zamknąć swoje fabryki, a terminy realizacji transakcji znacznie się wydłużyły. W rezultacie, ryzyko uważane za niemające znaczenia dla grupy wpłynęło na cały łańcuch dostaw.

Publikacja: 05.07.2020 10:57

Jak Covid-19 dotyka podmioty o ograniczonym profilu ryzyka

Foto: Adobe Stock

Pandemia wirusa Covid-19 błyskawicznie odcisnęła się na globalnej gospodarce i to w sposób, jakiego nie widzieliśmy od dziesięcioleci. Prognozy dotyczące tego, jak długo potrwa lub ile sektorów w jej wyniku ucierpi, są nadal niepewne. Nawet pozornie nieistotne informacje lub decyzje polityczne mogą skutkować dramatycznymi zmianami w postrzeganiu danej branży. Z kolei bałagan informacyjny na pewno nie pomaga w budowaniu wiarygodnych prognoz.

Co do jednego możemy mieć pewność – wiele krajowych grup kapitałowych, jak również przedsiębiorstw wielonarodowych już teraz przewiduje straty finansowe za rok 2020, przynajmniej w odniesieniu do wybranych linii biznesowych. Tak jak przed pandemią koronawirusa zaciekłe dyskusje dotyczyły podziału zysków pomiędzy podmiotami zlokalizowanymi w różnych jurysdykcjach podatkowych, tak wkrótce te same podmioty być może będą zmuszone do negocjowania swojego udziału w grupowych stratach finansowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama