Kiedy konsument może nie otrzymać papierowego paragonu

Jeżeli nabywca zażądał wystawienia faktury i zaakceptował zapis w regulaminie sklepu, że będzie ona miała formę elektroniczną, to sprzedawca ewidencjonuje sprzedaż na kasie fiskalnej, ale nie musi wysyłać paragonu klientowi.

Publikacja: 27.11.2017 05:40

Kiedy konsument może nie otrzymać papierowego paragonu

Foto: 123RF

Prace nad wdrożeniem tzw. kas fiskalnych online trwają. We wrześniu opublikowano projekt (z 18 września 2017 r.) nowelizacji ustawy o VAT oraz ustawy – Prawo o miarach zakładający stopniowe wprowadzanie tego typu kas. Wcześniej, w lipcu Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów przyjął przygotowany przez ministra rozwoju i finansów projekt rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące (z 23 maja 2017 r.), dopuszczający możliwość emitowania, oprócz paragonów papierowych także paragonów elektronicznych. Z uzasadnienia do projektu rozporządzenia wynikało, że celem takiego rozwiązania jest m.in. rozwój projektów e-commerce. Tymczasem obowiązujące przepisy już teraz, w określonych okolicznościach, pozwalają na to, by konsument otrzymywał jako dowód transakcji jedynie dokument w wersji elektronicznej.

Pozostało 85% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Zapis webinaru "Rzeczpospolitej"
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Podatki
Czy można rozliczyć w kosztach firmy wydatek na operację ręki?
Podatki
Trzeba uważać na wartość firmowego prezentu. Można zapłacić podatek
Podatki
Świąteczny prezent dla pracownika może być bez podatku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Podatki
PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego. Skarbówka wyjaśnia, jak to zrobić