Reklama

Kiedy konsument może nie otrzymać papierowego paragonu

Jeżeli nabywca zażądał wystawienia faktury i zaakceptował zapis w regulaminie sklepu, że będzie ona miała formę elektroniczną, to sprzedawca ewidencjonuje sprzedaż na kasie fiskalnej, ale nie musi wysyłać paragonu klientowi.

Publikacja: 27.11.2017 05:40

Kiedy konsument może nie otrzymać papierowego paragonu

Foto: 123RF

Prace nad wdrożeniem tzw. kas fiskalnych online trwają. We wrześniu opublikowano projekt (z 18 września 2017 r.) nowelizacji ustawy o VAT oraz ustawy – Prawo o miarach zakładający stopniowe wprowadzanie tego typu kas. Wcześniej, w lipcu Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów przyjął przygotowany przez ministra rozwoju i finansów projekt rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące (z 23 maja 2017 r.), dopuszczający możliwość emitowania, oprócz paragonów papierowych także paragonów elektronicznych. Z uzasadnienia do projektu rozporządzenia wynikało, że celem takiego rozwiązania jest m.in. rozwój projektów e-commerce. Tymczasem obowiązujące przepisy już teraz, w określonych okolicznościach, pozwalają na to, by konsument otrzymywał jako dowód transakcji jedynie dokument w wersji elektronicznej.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama