Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy dochodzi do uregulowania należności

Podatnik nie będzie obowiązany do obniżenia kosztów uzyskania przychodu, wraz z upływem terminów wskazanych w ustawie o CIT, o kwoty niezapłaconych zobowiązań, wynikające z otrzymanych faktur lub rachunków, w przypadku gdy roszczenia ich wystawcy zostały zaspokojone przez ubezpieczyciela, który uzyskał z tego tytułu roszczenie regresowe wobec podatnika.

Publikacja: 16.10.2017 06:40

Kiedy dochodzi do uregulowania należności

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 25 lipca 2017 r. (II FSK 1750/15).

Spółka akcyjna zawierała umowy, na podstawie których nabywała towary lub usługi na zasadach odroczonego terminu płatności - kredytu kupieckiego. Należności wynikające z tych umów były kosztami poniesionymi w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów i zaliczały się do kosztów uzyskania przychodu. Kontrahenci spółki byli ubezpieczeni od ryzyka kredytu. W przypadku niewypłacalności spółki lub jej długotrwałej zwłoki w zapłacie, mieli prawo do wypłaty odszkodowania w umówionej wysokości. W 2013 r. ogłoszono upadłość spółki, co w konsekwencji przyczyniło się do tego, że spółka nie mogła spełniać świadczeń wynikających z wierzytelności przysługujących jej kontrahentom. Jednocześnie ubezpieczyciele wypłacili kontrahentom spółki odszkodowania i uzyskali z tego tytułu roszczenia regresowe wobec spółki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Reklama
Reklama