Aktualizacja: 24.07.2017 06:00 Publikacja: 24.07.2017 06:00
Foto: Fotolia
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o miejscu zamieszkania/siedziby podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika, czyli państwa jego rezydencji podatkowej. Dla celów podatkowych certyfikat ma potwierdzać miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika dla celów podatkowych. Główną funkcją certyfikatu jest więc dokumentowanie stanu faktycznego.
Dokument ten ma potwierdzać, w którym państwie podatnik nieposiadający miejsca zamieszkania/siedziby na terytorium Polski, ale uzyskujący dochody ze źródeł położonych na terytorium naszego kraju, posiada rezydencję podatkową, tj. w którym państwie podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu >patrz ramka.
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas