Aktualizacja: 24.07.2017 06:00 Publikacja: 24.07.2017 06:00
Foto: Fotolia
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o miejscu zamieszkania/siedziby podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika, czyli państwa jego rezydencji podatkowej. Dla celów podatkowych certyfikat ma potwierdzać miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika dla celów podatkowych. Główną funkcją certyfikatu jest więc dokumentowanie stanu faktycznego.
Dokument ten ma potwierdzać, w którym państwie podatnik nieposiadający miejsca zamieszkania/siedziby na terytorium Polski, ale uzyskujący dochody ze źródeł położonych na terytorium naszego kraju, posiada rezydencję podatkową, tj. w którym państwie podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu >patrz ramka.
Zadośćuczynienie wypłacone pracownikowi na podstawie ugody sądowej za wypadek przy pracy może być kosztem podatkowym pracodawcy.
Leasing zwrotny ruchomości to dwie osobne transakcje. Zbycie przez korzystającego na rzecz finansującego takiej ruchomości podlega opodatkowaniu VAT jako odpłatna dostawa towarów.
Umowa z fiskusem rozwiewająca nieporozumienia co do faktów, roczny limit czasu kontroli skarbowej a także możliwość zmiany formy opodatkowania małych firm w trakcie roku – to kolejne podatkowe propozycje zespołu Rafała Brzoski.
Zanim zmienią się przepisy, jest interpretacja: doradca podatkowy i rzecznik patentowy nie muszą donosić na swoich klientów władzom skarbowym.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na owoce i warzywa dla zatrudnionych w ciężkich warunkach kobiet. Fiskus to potwierdził w interpretacji.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Przedsiębiorcy figurujący w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) będą zobowiązani do posiadania adresu do e-Doręczeń elektronicznych, wpisanego do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE).
Członkowie władz spółki, która kwalifikuje się do upadłości, mogą odpowiadać odszkodowawczo, nawet jeśli nie można ich obciążyć rygorami prawa upadłościowego za niezgłoszenie upadłości.
Najwyższa Izba Kontroli w kolejnych raportach ujawnia nieprawidłowości, do których zaskakująco często dochodzi w spółkach komunalnych.
Do uwolnienia się od podatkowego długu spółki nie wystarczy wskazanie jakiegokolwiek jej mienia. Ma to być realny majątek, pozwalający na skuteczną egzekucję w znacznej części.
Podmiot zobowiązany do udostępniania informacji publicznej powinien posiadać BIP. Brakuje jednak mechanizmów umożliwiających skuteczną kontrolę przestrzegania prawa.
Zwyczajne zgromadzenie wspólników to najważniejsze wydarzenie zamykające rok obrotowy spółki komunalnej. Jak je prawidłowo przygotować i zwołać?
Spółki komunalne dostarczają usługi zaspokajające podstawowe potrzeby wspólnoty. Wyjątkowo mogą prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.
Warto zadbać o to, aby absolutorium pełniło funkcję realnej oceny merytorycznej, i zapobiegać skrajnym przypadkom wykorzystywania braku skwitowania jako instrumentu o charakterze politycznym.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas