Aktualizacja: 19.05.2017 06:18 Publikacja: 18.05.2017 17:51
Foto: www.sxc.hu
Skarbówka wykryła już ponad 20 tys. faktur na prawie 315 mln zł wystawionych przez podmioty, które od stycznia zostały usunięte z rejestru VAT – poinformowało „Rzeczpospolitą" Ministerstwo Finansów. A takich usuniętych jest już prawie 50 tys.
- Jest problem, bo fiskus w ogóle nie informuje o wykreśleniu z rejestru – mówi Michał Borowski, ekspert BCC, doradca podatkowy, partner w Crido Taxand. – Część firm działa więc dalej, wystawia faktury, a ich kontrahenci odliczają z nich VAT.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas