Reklama

Opłata reklamowa – nowa opłata od urządzeń reklamowych

Gminy mają prawo podjęcia uchwały o warunkach sytuowania obiektów reklamowych. Na tej podstawie mogą pobierać opłatę od umieszczonych w przestrzeni publicznej szyldów, banerów i billboardów. Na jej poczet będzie jednak zaliczana kwota podatku od nieruchomości zapłaconego od tych urządzeń.

Publikacja: 05.11.2015 02:00

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponow

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponowana reklama

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Niedawno do naszego porządku prawnego została wprowadzona opłata reklamowa, czyli nowe obciążenie związane z ustawionymi w przestrzeni publicznej szyldami i reklamami. Opłata ta ma być uiszczana na rzecz gmin. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) opłatą reklamową obciążane są reklamy, tablice reklamowe, urządzenia reklamowe oraz szyldy, a więc obiekty powszechnie obecne na ulicach polskich miejscowości, które zazwyczaj są podstawowym nośnikiem informacji o przedsiębiorstwie i przedmiocie jego działania. Nowa opłata może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama