Reklama
Rozwiń
Reklama

Opłata reklamowa – nowa opłata od urządzeń reklamowych

Gminy mają prawo podjęcia uchwały o warunkach sytuowania obiektów reklamowych. Na tej podstawie mogą pobierać opłatę od umieszczonych w przestrzeni publicznej szyldów, banerów i billboardów. Na jej poczet będzie jednak zaliczana kwota podatku od nieruchomości zapłaconego od tych urządzeń.

Publikacja: 05.11.2015 02:00

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponow

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponowana reklama

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Niedawno do naszego porządku prawnego została wprowadzona opłata reklamowa, czyli nowe obciążenie związane z ustawionymi w przestrzeni publicznej szyldami i reklamami. Opłata ta ma być uiszczana na rzecz gmin. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) opłatą reklamową obciążane są reklamy, tablice reklamowe, urządzenia reklamowe oraz szyldy, a więc obiekty powszechnie obecne na ulicach polskich miejscowości, które zazwyczaj są podstawowym nośnikiem informacji o przedsiębiorstwie i przedmiocie jego działania. Nowa opłata może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama