Aktualizacja: 05.11.2015 02:00 Publikacja: 05.11.2015 02:00
Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponowana reklama
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Niedawno do naszego porządku prawnego została wprowadzona opłata reklamowa, czyli nowe obciążenie związane z ustawionymi w przestrzeni publicznej szyldami i reklamami. Opłata ta ma być uiszczana na rzecz gmin. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) opłatą reklamową obciążane są reklamy, tablice reklamowe, urządzenia reklamowe oraz szyldy, a więc obiekty powszechnie obecne na ulicach polskich miejscowości, które zazwyczaj są podstawowym nośnikiem informacji o przedsiębiorstwie i przedmiocie jego działania. Nowa opłata może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup i eksploatację jachtu, który jest wykorzys...
Trzy i pół roku obowiązywania przepisów o porozumieniach inwestycyjnych nie przyniosło w praktyce ani jednego ta...
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas