Aktualizacja: 05.11.2015 02:00 Publikacja: 05.11.2015 02:00
Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponowana reklama
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Niedawno do naszego porządku prawnego została wprowadzona opłata reklamowa, czyli nowe obciążenie związane z ustawionymi w przestrzeni publicznej szyldami i reklamami. Opłata ta ma być uiszczana na rzecz gmin. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) opłatą reklamową obciążane są reklamy, tablice reklamowe, urządzenia reklamowe oraz szyldy, a więc obiekty powszechnie obecne na ulicach polskich miejscowości, które zazwyczaj są podstawowym nośnikiem informacji o przedsiębiorstwie i przedmiocie jego działania. Nowa opłata może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas