Opłata reklamowa – nowa opłata od urządzeń reklamowych

Gminy mają prawo podjęcia uchwały o warunkach sytuowania obiektów reklamowych. Na tej podstawie mogą pobierać opłatę od umieszczonych w przestrzeni publicznej szyldów, banerów i billboardów. Na jej poczet będzie jednak zaliczana kwota podatku od nieruchomości zapłaconego od tych urządzeń.

Publikacja: 05.11.2015 02:00

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponow

Opłatę trzeba będzie uiszczać od urządzeń reklamowych niezależnie od tego, czy jest na nich eksponowana reklama

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Niedawno do naszego porządku prawnego została wprowadzona opłata reklamowa, czyli nowe obciążenie związane z ustawionymi w przestrzeni publicznej szyldami i reklamami. Opłata ta ma być uiszczana na rzecz gmin. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) opłatą reklamową obciążane są reklamy, tablice reklamowe, urządzenia reklamowe oraz szyldy, a więc obiekty powszechnie obecne na ulicach polskich miejscowości, które zazwyczaj są podstawowym nośnikiem informacji o przedsiębiorstwie i przedmiocie jego działania. Nowa opłata może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku