Pracownik pomylił datę, pracodawca nie przywróci terminu

Skutki błędu pracownika, który źle ustawił datownik, obciążają pracodawcę.

Publikacja: 16.10.2015 08:26

Pracownik pomylił datę, pracodawca nie przywróci terminu

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

Błądzić jest rzeczą ludzką. Ale gdy chodzi o procedury administracyjne, powołanie się na pomyłkę pracownika nic nie da. Przekonała się o tym spółka, która przegrała w czwartek  sprawę o przywrócenie terminu przed Naczelnym Sądem Administracyjnym.

Chodziło o kontynuowanie kontroli. Postanowienie o tym dotarło do spółki 6 lutego. Przez błąd pracownika w ustawieniu datownika na dokumencie przystawiono datę 7 lutego. Termin na zakwestionowanie takiego rozstrzygnięcia jest bardzo krótki (trzy dni) i firma spóźniła się jeden dzień.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem