Reklama

CIT: czy pośrednictwo w sprzedaży jest limitowane w kosztach

Fiskus twierdzi, że nabywane od podmiotów powiązanych usługi wyszukania klientów, pośredniczenia w zawieraniu umów czy promowania produktów należy ujmować w kosztach w ograniczonej wysokości. Na wygraną można liczyć dopiero w sądzie.

Publikacja: 09.09.2019 02:00

CIT: czy pośrednictwo w sprzedaży jest limitowane w kosztach

Foto: Adobe Stock

Obowiązująca od 1 stycznia 2018 r. regulacja art. 15e ustawy o CIT nakłada na podatników ograniczenie w możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych niektórych kategorii wydatków poniesionych na rzecz podmiotów powiązanych, w tym z tytułu nabytych usług niematerialnych. Organy podatkowe nie ułatwiają zadania podatnikom, zajmując w interpretacjach indywidualnych dosyć niezrozumiałe stanowiska w odniesieniu do konkretnych kategorii usług. Znakomitym przykładem są usługi pośrednictwa sprzedaży, w odniesieniu do których – w ocenie organów – zastosowanie ma ograniczenie, o którym mowa w art. 15e ustawy o CIT.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama