Aktualizacja: 10.09.2015 02:00 Publikacja: 10.09.2015 02:00
Foto: 123RF
Prowadzę firmę handlową. Niektórym kontrahentom płacę, zgodnie zresztą z umową, dopiero po kilku miesiącach. Do tej pory w takich sytuacjach wykreślałem koszty z podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Słyszałem jednak, że obowiązek korekty został zlikwidowany. Czy oznacza to, że nie muszę już jej robić? – pyta czytelnik.
Nowelizacja, która likwiduje uciążliwy dla przedsiębiorców obowiązek korekty kosztów, wejdzie w życie dopiero 1 stycznia 2016 r. Do tego czasu nic się w rozliczeniach nie zmienia. Czytelnik musi więc stosować obowiązujące aktualnie przepisy. Wynika z nich, że przedsiębiorca, który nie ureguluje kwoty wynikającej z faktury (albo innego dokumentu) w ciągu 30 dni od terminu płatności, musi zmniejszyć koszty. Jeśli termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, to pomniejszenia dokonuje się z upływem 90 dni od zaliczenia tej kwoty do kosztów. Korekta powinna być robiona na bieżąco (czyli w miesiącu, w którym upłynął 30 lub 90-dniowy termin). Jeśli natomiast przedsiębiorca później ureguluje należność, to może ponownie zaliczyć ją do kosztów (też na bieżąco).
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas