Wydatki na upominki dla klientów a koszty podatkowe

Jeżeli podatnik przekazuje potencjalnym klientom gadżety i prezenty wyłącznie lub przede wszystkim w celu wykreowania swojego pozytywnego wizerunku, to wydatki te – jako mające charakter reprezentacyjny – nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 20.07.2015 04:00

Wydatki na upominki dla klientów a koszty podatkowe

Foto: www.sxc.hu

Tak wynika z wyroku WSA w Warszawie z 22 kwietnia 2015 r. (III SA/Wa 1630/14).

Podatnik prowadzi działalność gospodarczą związaną z dystrybucją środków ochrony roślin. Organizuje akcje promocyjno-reklamowe w ramach spotkań w gospodarstwach rolnych, w których używane są te środki. W trakcie akcji reklamowej uczestnikom zapewniony jest poczęstunek w formie cateringu oraz przekazywane są gadżety i upominki, takie jak długopisy, kalendarze, portfele czy zegarki. Materiały te nie zawsze są opatrzone logo spółki, a ich wartość wynosi od kilku do kilkuset złotych. Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy wydatki poniesione na usługi cateringowe oraz ww. materiały reklamowe przekazywane uczestnikom akcji reklamowej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. W ocenie spółki ponoszone wydatki mają na celu promowanie produktów spółki i jako wydatki na reklamę są kosztami podatkowymi.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku