Tak wynika z wyroku WSA w Warszawie z 22 kwietnia 2015 r. (III SA/Wa 1630/14).
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą związaną z dystrybucją środków ochrony roślin. Organizuje akcje promocyjno-reklamowe w ramach spotkań w gospodarstwach rolnych, w których używane są te środki. W trakcie akcji reklamowej uczestnikom zapewniony jest poczęstunek w formie cateringu oraz przekazywane są gadżety i upominki, takie jak długopisy, kalendarze, portfele czy zegarki. Materiały te nie zawsze są opatrzone logo spółki, a ich wartość wynosi od kilku do kilkuset złotych. Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy wydatki poniesione na usługi cateringowe oraz ww. materiały reklamowe przekazywane uczestnikom akcji reklamowej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. W ocenie spółki ponoszone wydatki mają na celu promowanie produktów spółki i jako wydatki na reklamę są kosztami podatkowymi.