Ulg podatkowych nie załatwia się interpretacjami

Polska może trafić przed Trybunał, jeśli nie wyjaśni odmienności polskich opinii podatkowych od tych z Luksemburga.

Publikacja: 26.06.2015 18:22

Ulg podatkowych nie załatwia się interpretacjami

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Groźba skierowania sprawy na drogę sądową padła w Brukseli trzy tygodnie temu, kiedy okazało się, że nasz kraj, tak jak Estonia, nie dostarczył na żądanie Komisji Europejskiej informacji o wydawanych interpretacjach podatkowych. Komisja zainteresowała się takimi praktykami w krajach członkowskich po tym, jak ujawniono udzielanie sporych ulg podatkowych (a więc przyznawaniem niedozwolonej pomocy publicznej) międzynarodowym koncernom w Luksemburgu.

Na czym polegał problem – zapytaliśmy Ministerstwo Finansów. Resort udzielił dość lakonicznej odpowiedzi, ale można z niej wywnioskować, że jednak potraktował sprawę poważnie. „Dokonano przeglądu 25 tys. interpretacji indywidualnych w zakresie CIT pod kątem zagadnień transgranicznych" – przyznało biuro prasowe MF. Okazało się, że w tej liczbie około 700 interpretacji dotyczyło kwestii transgranicznych, czyli spraw najbardziej interesujących Komisje Europejską. Ich opis przekazano do Brukseli. Jednak Komisji to nie zadowoliło. „Wezwanie KE zostanie przeanalizowane pod kątem obowiązujących przepisów" – oświadczyło MF.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku