Aktualizacja: 17.06.2015 05:42 Publikacja: 17.06.2015 05:42
Foto: www.sxc.hu
- Wysyłając sprzedane towary klientom, spółka korzysta z usług poczty. Klient jest obciążany kosztami przesyłki. Jak powinniśmy wykazać zwrot kosztów przesyłki na wystawianej klientowi fakturze? Jaką stawkę VAT zastosować? – pyta czytelnik.
Powszechne usługi pocztowe (obejmujące przyjmowanie, sortowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek listowych i paczek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym), świadczone przez operatora obowiązanego do świadczenia takich usług, oraz dostawa towarów ściśle związana z tymi usługami są zwolnione z VAT (art. 43 ust. 1 pkt 17 ustawy o VAT). Zwolnienie to ma charakter przedmiotowo-podmiotowy, ponieważ obejmuje dwa rodzaje czynności:
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Zniesienie opodatkowania wielokrotnych restrukturyzacji, a także obowiązku publikowania strategii podatkowej duż...
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas