Aktualizacja: 17.06.2015 05:42 Publikacja: 17.06.2015 05:42
Foto: www.sxc.hu
- Wysyłając sprzedane towary klientom, spółka korzysta z usług poczty. Klient jest obciążany kosztami przesyłki. Jak powinniśmy wykazać zwrot kosztów przesyłki na wystawianej klientowi fakturze? Jaką stawkę VAT zastosować? – pyta czytelnik.
Powszechne usługi pocztowe (obejmujące przyjmowanie, sortowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek listowych i paczek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym), świadczone przez operatora obowiązanego do świadczenia takich usług, oraz dostawa towarów ściśle związana z tymi usługami są zwolnione z VAT (art. 43 ust. 1 pkt 17 ustawy o VAT). Zwolnienie to ma charakter przedmiotowo-podmiotowy, ponieważ obejmuje dwa rodzaje czynności:
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas