Studia podyplomowe przedsiębiorca wliczy w koszty

Wydatki na studia podyplomowe mogą być kosztem uzyskania przychodu, jeśli mają związek z prowadzoną działalnością

Publikacja: 23.05.2015 16:24

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdził w interpretacji z 18 maja 2015 r. (IBPBI/1/511-228/15/ŚS) możliwość uznania wydatków na szkolenia biznesowe za koszt firmy.

Sprawa dotyczyła mężczyzny, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą związaną z oprogramowaniem. Współpracuje z jedną z firm z branży IT, chciałby jednak pozyskać więcej klientów. Ma wykształcenie wyższe z zakresu informatyki oraz podyplomowe z zakresu zarządzania projektem. Jednak, aby zdobyć kolejnych klientów, mężczyzna chciałby rozpocząć studia podyplomowe zatytułowane „Akademia menedżera sprzedaży". W ich programie znajdują się takie przedmioty, jak m.in: skuteczna komunikacja, emocje w sprzedaży, strategia sprzedaży, profesjonalne techniki sprzedaży, analizy rynku, kształtowanie relacji z klientami, zarządzanie zespołem sprzedażowym, negocjacje, narzędzia marketingowe, reklama oraz wskaźniki efektywności sprzedaży. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej, co pozwala na pozyskanie wiedzy praktycznej. Wykładowcami są przedsiębiorcy, właściciele firm oraz eksperci z danych dziedzin, dzięki czemu pozyskana wiedza nie odstaje od realiów rynkowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku