O utracie faktur i rachunków fiskus musi wiedzieć

Jeśli dokumenty źródłowe związane z prowadzeniem ksiąg podatkowych uległy zniszczeniu, przedsiębiorca powinien starać się je odtworzyć, aby mieć dowód na poprawność swoich rozliczeń ze skarbówką.

Publikacja: 21.05.2015 02:00

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski

W miejscowości, w której znajduje się zakład, miała miejsce gwałtowna burza. Zalana została część budynku administracyjnego, gdzie było biuro i wszystkie inne dokumenty związane z prowadzeniem działalności. Czy trzeba o takim zniszczeniu poinformować fiskusa? – pyta czytelnik.

Zgodnie z art. 32 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) płatnicy i inkasenci mają obowiązek przechowywać dokumenty związane z poborem lub inkasem podatków do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania płatnika lub inkasenta.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama