Aktualizacja: 14.05.2015 09:39 Publikacja: 14.05.2015 03:00
Foto: www.sxc.hu
W ubiegłym roku otrzymałem z urzędu pracy dotację na założenie działalności gospodarczej. Z tych środków sfinansowałem zakup wyposażenia biura oraz komputera, który zaliczyłem do środków trwałych. Wydatków tych nie zaliczyłem do kosztów uzyskania przychodów. Czy ich część mogła pomniejszyć przychody? – pyta czytelnik.
Z interpretacji podatkowych fiskusa wynika, że pomimo sfinansowania firmowych wydatków środkami pochodzącymi z dotacji zwolnionej z podatku wydatki na zakup wyposażenia można było uznać za koszt uzyskania przychodu. Koszt nabycia środka trwałego nie powinien natomiast pomniejszać przychodu. Takie stanowisko wyraziła Izba Skarbowa w Bydgoszczy w interpretacji z 22 stycznia 2015 r. (ITPB1/415-1088/14/MW).
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas