Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE w postanowieniu z 5 lutego 2015 r. w sprawie C?275/14.
Jednostka Innowacyjno-Wdrożeniowa Petrol produkuje i sprzedaje dodatki do paliw silnikowych i olejów opałowych. Zgodnie z CN są one oznaczone kodem 3811. Dodatki te to w praktyce ciecze smarujące, preparaty antykorozyjne, dodatki zwiększające lepkość, inhibitory tworzenia się żywic i inne, które samoistnie nie mogą służyć do napędu silników spalinowych. Produkty te zgodnie z ustawą z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. DzU z 2011 r. nr 108, poz. 626 ze zm.) stanowią „produkty energetyczne" objęte reżimem podatku akcyzowego. Polska ustawa akcyzowa skonstruowana jest w taki sposób, że dla produktów o poszczególnych kodach CN zostały określone odpowiednie stawki podatku. Wysokość tych stawek dla produktów energetycznych określono w art. 89 ust. 1 pkt 1–13 ustawy, z tym że dla produktów oznaczonych kodem CN 3811 nie ustalono odrębnej stawki podatku akcyzowego. Z tego powodu Petrol zwrócił się z wnioskiem o wydanie interpretacji podatkowej z pytaniem, według jakiej stawki powinny być opodatkowane oferowane produkty.