Najwyższa akcyza na dodatki do paliw to błąd

Domieszki do paliw powinny być opodatkowane według stawki właściwej dla produktu, do którego są dodawane.

Aktualizacja: 30.03.2015 09:13 Publikacja: 30.03.2015 05:40

Najwyższa akcyza na dodatki do paliw to błąd

Foto: www.sxc.hu

Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE w postanowieniu z 5 lutego 2015 r. w sprawie C?275/14.

Jednostka Innowacyjno-Wdrożeniowa Petrol produkuje i sprzedaje dodatki do paliw silnikowych i olejów opałowych. Zgodnie z CN są one oznaczone kodem 3811. Dodatki te to w praktyce ciecze smarujące, preparaty antykorozyjne, dodatki zwiększające lepkość, inhibitory tworzenia się żywic i inne, które samoistnie nie mogą służyć do napędu silników spalinowych. Produkty te zgodnie z ustawą z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. DzU z 2011 r. nr 108, poz. 626 ze zm.) stanowią „produkty energetyczne" objęte reżimem podatku akcyzowego. Polska ustawa akcyzowa skonstruowana jest w taki sposób, że dla produktów o poszczególnych kodach CN zostały określone odpowiednie stawki podatku. Wysokość tych stawek dla produktów energetycznych określono w art. 89 ust. 1 pkt 1–13 ustawy, z tym że dla produktów oznaczonych kodem CN 3811 nie ustalono odrębnej stawki podatku akcyzowego. Z tego powodu Petrol zwrócił się z wnioskiem o wydanie interpretacji podatkowej z pytaniem, według jakiej stawki powinny być opodatkowane oferowane produkty.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku