Aktualizacja: 12.03.2015 01:00 Publikacja: 12.03.2015 01:00
Foto: Rzeczpospolita
Prowadzę hurtownię wyposażenia łazienek. Po każdym półroczu udzielam swoim kontrahentom rabatów zależnych od wygenerowanego obrotu. Czy o przyznane rabaty powinienem zmniejszać swoje obecne przychody, czy korygować przychody uzyskane wcześniej? – pyta czytelnik.
Jak stanowi art. 14 ust. 1 ustawy o PIT, za przychód z działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości między innymi udzielonych bonifikat i skont. Brzmienie tego przepisu powoduje, że udzielanie rabatów potransakcyjnych (tj. rabatów udzielanych po sprzedaży) uprawnia podatników do zmniejszania przychodów z działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas