Prowadzę sklep internetowy. Wprowadziłam zmianę w regulaminie, przedłużając okres, w którym klienci po zakupie towarów mogą je zwrócić. Mają teraz na to nawet trzy miesiące. Część już zwróciła towary, które kupiłam w 2014 r. Wystawiłam faktury korygujące. Jak powinnam rozliczyć ten zwrot w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelniczka.
Organy podatkowe stoją na stanowisku, że skoro korekty – bez względu na ich przyczynę – dotyczą wcześniejszych zdarzeń, to powinno się korygować wykazywane w przeszłości koszty i przychody. Pogląd taki wyrażany jest nawet odnośnie do spisu z natury sporządzanego na koniec roku przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów (pkpir). Zgodnie z tym stanowiskiem będzie Pani zobowiązana do korekty przychodu ze sprzedaży wykazanej w przychodach w 2014 r. Zmniejszeniu, przez korektę remanentu, będą podlegały także koszty uzyskania tego przychodu.