Reklama
Rozwiń

PIT: Sprzedaż premiowa dotyczy też usług

Fiskus często wyjaśnia przepisy na niekorzyść podatników wbrew zasadom prawidłowej wykładni, nie respektując ukształtowanej linii orzeczniczej. Niestety, w takich sytuacjach jedyne wyjście to zaskarżenie interpretacji.

Aktualizacja: 26.01.2015 07:10 Publikacja: 26.01.2015 05:40

PIT: Sprzedaż premiowa dotyczy też usług

Foto: www.sxc.hu

Stosując przepisy prawa podatkowego, przedsiębiorcy często mają wątpliwości, czy rozumieją je w sposób prawidłowy. W takich sytuacjach konieczne jest przeprowadzenie złożonego procesu wykładni. Niestety, w praktyce okazuje się, że wykładnia dokonywana przez podatników i przez organy podatkowe jest rozbieżna, co potwierdzają niekorzystne interpretacje podatkowe. Nad prawidłowością rozstrzygnięć czuwają jednak sądy administracyjne, które często przyznają rację podatnikom. Zadziwiające jest jednak to, że organy uparcie interpretują przepisy prawa podatkowego wbrew zasadom prawidłowej wykładni, nie respektując ukształtowanej linii orzeczniczej. Doskonałym tego przykładem jest  definiowanie pojęcia „sprzedaż premiowa", którym ustawodawca posługuje się w ustawie o PIT, określając zwolnienie podatkowe. Obrazuje to m.in. interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 10 grudnia 2013 r. (IPPB4/415-670/13-2/JK4) uchylona przez WSA w Warszawie 17 listopada 2014 r. (III SA/WA 994/14).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem