Reklama

Kradzież samochodu, a odliczenie VAT

Przepisy przewidują metodę bieżącego odliczenia VAT naliczonego. Późniejsze wystąpienie zdarzenia losowego – kradzieży nie pozbawia przedsiębiorcy prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem skradzionej rzeczy.

Publikacja: 19.01.2015 01:00

Kradzież samochodu to zdarzenie niejednokrotnie dotykające podatników podatku od towarów i usług. W związku z tym powstaje pytanie, czy utrata na skutek kradzieży pojazdu samochodowego, przy nabyciu którego podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku (w całości lub części), będzie powodować konsekwencje w postaci obowiązku korekty i zwrotu odliczonego uprzednio podatku od towarów i usług.

Problem ten był przedmiotem interpretacji wydanej przez Izbę Skarbową w Bydgoszczy 10 lipca 2013 r. (ITPP1/443-361/13/KM). Organ podatkowy zauważył, że ustawa o podatku od towarów i usług przewiduje metodę bieżącego odliczenia podatku naliczonego. Przy tym fakt późniejszego wystąpienia zdarzenia losowego – kradzieży nie pozbawia podatnika prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem skradzionej rzeczy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama