VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Dniem poniesienia kosztu jest dla przedsiębiorcy prowadzącego księgę przychodów i rozchodów data wystawienia dokumentu sprzedaży. Jeśli podatnik go nie ma, to koszty rozliczy na podstawie duplikatu, ale według zasad ogólnych.

Publikacja: 08.01.2015 01:00

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę firmę usługową i stosuję uproszczoną księgowość. Zapisów w księdze przychodów i rozchodów dokonuję stosując metodę kasową. W 2014 r. w kilku transakcjach kupiłem sporą ilość materiałów biurowych. Po jakimś czasie kazało się, że nie otrzymałem faktur zakupowych. Poprosiłem sprzedawcę o duplikaty i otrzymałem je w styczniu 2015 r., wystawione już w nowym roku. Czy powinienem rozliczyć koszty w dacie wystawienia pierwotnych dokumentów czy duplikatów? Jestem podatnikiem VAT. W której deklaracji mogę odliczyć VAT naliczony? – pyta czytelnik.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Podatki
Elektryczny rower od pracodawcy, a od pracownika - dola dla fiskusa
Podatki
Czy adwokat rozliczy w kosztach rowery? Jest odpowiedź skarbówki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Czy kłopoty finansowe i zdrowotne wystarczą do umorzenia podatku? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością