Reklama
Rozwiń

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Dniem poniesienia kosztu jest dla przedsiębiorcy prowadzącego księgę przychodów i rozchodów data wystawienia dokumentu sprzedaży. Jeśli podatnik go nie ma, to koszty rozliczy na podstawie duplikatu, ale według zasad ogólnych.

Publikacja: 08.01.2015 01:00

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę firmę usługową i stosuję uproszczoną księgowość. Zapisów w księdze przychodów i rozchodów dokonuję stosując metodę kasową. W 2014 r. w kilku transakcjach kupiłem sporą ilość materiałów biurowych. Po jakimś czasie kazało się, że nie otrzymałem faktur zakupowych. Poprosiłem sprzedawcę o duplikaty i otrzymałem je w styczniu 2015 r., wystawione już w nowym roku. Czy powinienem rozliczyć koszty w dacie wystawienia pierwotnych dokumentów czy duplikatów? Jestem podatnikiem VAT. W której deklaracji mogę odliczyć VAT naliczony? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowy obowiązek podatkowy dla dużych firm. Chodzi o cyfrowe rozliczenia
Podatki
Ogłoszono nowy limit ulgi na składkę zdrowotną dla przedsiębiorców
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki
Zawarcie ugody nie oznacza, że wydatek jest kosztem
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku