Reklama

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Dniem poniesienia kosztu jest dla przedsiębiorcy prowadzącego księgę przychodów i rozchodów data wystawienia dokumentu sprzedaży. Jeśli podatnik go nie ma, to koszty rozliczy na podstawie duplikatu, ale według zasad ogólnych.

Publikacja: 08.01.2015 01:00

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę firmę usługową i stosuję uproszczoną księgowość. Zapisów w księdze przychodów i rozchodów dokonuję stosując metodę kasową. W 2014 r. w kilku transakcjach kupiłem sporą ilość materiałów biurowych. Po jakimś czasie kazało się, że nie otrzymałem faktur zakupowych. Poprosiłem sprzedawcę o duplikaty i otrzymałem je w styczniu 2015 r., wystawione już w nowym roku. Czy powinienem rozliczyć koszty w dacie wystawienia pierwotnych dokumentów czy duplikatów? Jestem podatnikiem VAT. W której deklaracji mogę odliczyć VAT naliczony? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama