VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Dniem poniesienia kosztu jest dla przedsiębiorcy prowadzącego księgę przychodów i rozchodów data wystawienia dokumentu sprzedaży. Jeśli podatnik go nie ma, to koszty rozliczy na podstawie duplikatu, ale według zasad ogólnych.

Publikacja: 08.01.2015 01:00

VAT: co zrobić, gdy zginie faktura

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę firmę usługową i stosuję uproszczoną księgowość. Zapisów w księdze przychodów i rozchodów dokonuję stosując metodę kasową. W 2014 r. w kilku transakcjach kupiłem sporą ilość materiałów biurowych. Po jakimś czasie kazało się, że nie otrzymałem faktur zakupowych. Poprosiłem sprzedawcę o duplikaty i otrzymałem je w styczniu 2015 r., wystawione już w nowym roku. Czy powinienem rozliczyć koszty w dacie wystawienia pierwotnych dokumentów czy duplikatów? Jestem podatnikiem VAT. W której deklaracji mogę odliczyć VAT naliczony? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach