Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Biuro rachunkowe, które wypełnia PIT-y osobom fizycznym nieprowadzącym własnych firm, może już od 1 stycznia 2015 r. utracić zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu urządzeń fiskalnych.

Publikacja: 22.12.2014 07:10

Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Biuro rachunkowe świadczy usługi z zakresu obsługi księgowej podmiotów gospodarczych. W niewielkim zakresie wykonuje ponadto usługi polegające na sporządzaniu osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej rocznych zeznań podatkowych. Ze względu na to, że obrót z tytułu czynności na rzecz osób fizycznych nie przekraczał rocznie 20 000 zł, biuro korzystało w 2014 r. ze zwolnienia z ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących. Czy biuro rachunkowe powinno ewidencjonować świadczone przez siebie usługi na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej przy zastosowaniu kas rejestrujących? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy wydatki na dietetyka, fryzjera i stylistkę można rozliczyć w kosztach firmy?
Podatki
Rusza akcja PIT 2024. Oto wszystko, co na ten temat muszą wiedzieć przedsiębiorcy
Podatki
Czy stratę z biznesu w 2024 r. można odliczyć już przy obliczaniu zaliczki na PIT?
Podatki
Eksperci o zapowiedzi ministra finansów ws. ujawniania schematów podatkowych
Podatki
Rząd chce uprościć podatki. Ale do przełomu daleko