Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Co do zasady firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT, lecz nie mogą się pokrywać i muszą mieć związek z przychodem.

Publikacja: 05.03.2019 07:56

Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął kolejny spór dotyczący kosztów podatkowych w CIT.

W sprawie chodziło o wydatki związane z członkami zarządu. Fiskus uznał, że spółka w rozliczeniu za 2014 r. m.in. zawyżyła koszty uzyskania przychodów o prawie 140 tys. zł. Były to wydatki poniesione na wypłatę wynagrodzenia członkom zarządu za udział w posiedzeniach zarządu. Urzędnicy zarzucili, że spółka uzyskała podwójną korzyść. Rozliczyła bowiem wydatki poniesione zarówno w związku z wypłatą wynagrodzeń członkom zarządu na podstawie zawartych z nimi umów o pracę, jak i z wypłatą wynagrodzeń za udział w comiesięcznych posiedzeniach zarządu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem