Reklama

Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Co do zasady firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT, lecz nie mogą się pokrywać i muszą mieć związek z przychodem.

Publikacja: 05.03.2019 07:56

Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął kolejny spór dotyczący kosztów podatkowych w CIT.

W sprawie chodziło o wydatki związane z członkami zarządu. Fiskus uznał, że spółka w rozliczeniu za 2014 r. m.in. zawyżyła koszty uzyskania przychodów o prawie 140 tys. zł. Były to wydatki poniesione na wypłatę wynagrodzenia członkom zarządu za udział w posiedzeniach zarządu. Urzędnicy zarzucili, że spółka uzyskała podwójną korzyść. Rozliczyła bowiem wydatki poniesione zarówno w związku z wypłatą wynagrodzeń członkom zarządu na podstawie zawartych z nimi umów o pracę, jak i z wypłatą wynagrodzeń za udział w comiesięcznych posiedzeniach zarządu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama