Reklama

Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Co do zasady firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT, lecz nie mogą się pokrywać i muszą mieć związek z przychodem.

Publikacja: 05.03.2019 07:56

Kiedy firma może podpisać z członkiem zarządu dwie umowy i wydatki rozliczać w CIT

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął kolejny spór dotyczący kosztów podatkowych w CIT.

W sprawie chodziło o wydatki związane z członkami zarządu. Fiskus uznał, że spółka w rozliczeniu za 2014 r. m.in. zawyżyła koszty uzyskania przychodów o prawie 140 tys. zł. Były to wydatki poniesione na wypłatę wynagrodzenia członkom zarządu za udział w posiedzeniach zarządu. Urzędnicy zarzucili, że spółka uzyskała podwójną korzyść. Rozliczyła bowiem wydatki poniesione zarówno w związku z wypłatą wynagrodzeń członkom zarządu na podstawie zawartych z nimi umów o pracę, jak i z wypłatą wynagrodzeń za udział w comiesięcznych posiedzeniach zarządu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama