Podatnik rozpoczął działalność gospodarczą w styczniu 2009 r.. Wybrał - jako formę opodatkowania - zasady ogólne. Zamknął ją w styczniu 2011. Rozpoczął nową działalność i wybrał ryczałt ewidencjonowany. W urzędzie skarbowym taką formę przyjęli. Czy urząd skarbowy może zweryfikować wybór formy opodatkowania w nowej działalności? Czy podatnik powinien kontynuować formę wybraną w poprzedniej działalności?
Nie ma powodu, by urząd skarbowy kwestionował wybór ryczałtu. Jeżeli podatnik zawiadomił wcześniej organ podatkowy o likwidacji prowadzonej działalności gospodarcze, to rozpoczynając ponownie działalność będzie miał status podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego. Tym samym może wybrać formę opodatkowania, w tym również ryczałt ewidencjonowany, ile oczywiście spełnia inne warunki wymienione w ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 12 maja 2009 r. (ITPB1/415-183/08/MM).
Więcej pisaliśmy o tym w artykule Po likwidacji firmy dopuszczalne nowe oświadczenie
Czytaj więcej:
» Podatki i księgi » Podatek dochodowy » Wybór formy opodatkowania
» Podatki i księgi » Podatek dochodowy » Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
Zobacz: