[b]Jesteśmy spółką. Jako właściciele centrum handlowego jesteśmy organizatorem różnego rodzaju imprez o charakterze promocyjnym, w czasie których rozdawane są słodycze, gadżety oraz losowane są nagrody rzeczowe. Celem takich imprez jest przyciągnięcie większej ilości klientów odwiedzających centrum handlowe i w rezultacie sklepy znajdujące się na terenie centrum (podstawowym źródłem przychodów spółki są bowiem przychody z najmu). Czy wydatki na słodycze, gadżety firmowe i nagrody rzeczowe mogą być kosztem podatkowym?[/b]
[b]Tak.[/b] Ponieważ działania te mają na celu zwiększenie przychodów spółki, to może ona zaliczyć słodycze, gadżety firmowe oraz nagrody rzeczowe rozdawane klientom do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Kosztami uzyskania przychodów są bowiem wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem wymienionych w art. 16 ustawy.
Prawidłowość takiego postępowania potwierdziła [b]Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 6 października 2009 r. (IPPB5/423-432/09-6/JC)[/b].
[i][b]Podstawa prawna:[/b]
– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=115893]ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.).[/link][/i]