Wynika tak z [b]interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 4 sierpnia 2009 r. (IPPP2/443-502/09-4/IK)[/b].
Przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=A6387C02E3718F731928CC9AAC60DEC5?id=172827]ustawy o VAT[/link] oraz aktów wykonawczych ([link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=9E34C6DC09B08BEB68F6697ED93AC071?id=178372]rozporządzenie z 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur[/link]) przewidują dwie formy faktur, tzw. papierową i elektroniczną.
Faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane:
- bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub
- poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa, dotycząca tej wymiany, przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.
Jeśli zatem wystawiony dokument księgowy (faktura) przesłany przez kontrahenta krajowego za pośrednictwem poczty elektronicznej nie spełnia warunków określonych we wspomnianym rozporządzeniu z 14 lipca 2005 r., nie jest dokumentem prawidłowym.