Aktualizacja: 09.01.2019 05:00 Publikacja: 09.01.2019 05:00
Foto: Adobe Stock
- Spółka z o.o. zawarła umowę o świadczenie usług z podmiotem powiązanym, polegających m.in. na ofertowaniu sprzedaży. Usługi te polegają na pozyskiwaniu zleceń dla spółki, uczestniczeniu w spotkaniach i rozmowach z jej potencjalnymi kontrahentami, przygotowywaniu ofert oraz monitorowaniu ich statusu (przedstawianie dodatkowych informacji, uczestnictwo w negocjacjach), sprawdzaniu prognoz kosztowych produkcji prototypu produktu oraz produkcji seryjnej, przygotowywaniu oferty produkcji seryjnej, utrzymywaniu relacji z kontrahentami, w tym poprzez prowadzenie systematycznej, bieżącej komunikacji z kontrahentem (także po akceptacji oferty). Obejmują także kompleksowe zarządzanie informacjami handlowymi przekazywanymi przez kontrahenta i przesyłanie ich do spółki, opracowywanie, uzgadnianie wewnętrzne i realizację strategii rozwoju z danym kontrahentem oraz opracowywanie prognoz sprzedaży. Czy do wydatków na nabycie takich usług ma zastosowanie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT? – pyta czytelnik.
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Urzędy skarbowe dostały raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas