[b]Tak.[/b] Inne są jednak terminy rozliczeń. Zasadą jest, że należności ze stosunku pracy stanowią koszty podatkowe w miesiącu, w którym są należne. Tak jest jednak tylko wtedy, gdy należności te są wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.
Pracodawca, gdy nie dotrzyma terminu wypłaty należności, zalicza je do kosztów w miesiącu, w którym zostały wypłacone (postawione do dyspozycji). Czyli jeśli zamiast w kwietniu wypłaci pensje w maju, to dopiero wtedy wypłaty te zwiększą koszty prowadzonej działalności. Wynika tak z art. 23 ust. 1 pkt 55 ustawy o PIT oraz art. 16 ust. 1 pkt 57 ustawy o CIT.
[i]Podstawa prawna:
– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=115893]ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.[/link]),
– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=80474]ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.[/link]).[/i]