Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Skarbówka nie zgadza się, aby firmy w całości uwzględniły w kosztach kwoty zapłacone na usługi marketingowe, w tym badanie opinii i produkcję reklam.

Publikacja: 19.11.2018 05:40

Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorcy coraz częściej pytają o zastosowanie obowiązującego od 1 stycznia 2018 r. art. 15e ustawy o CIT dotyczącego usług niematerialnych, takich jak m.in. doradcze, badania rynku, reklamowe, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych nabywanych od podmiotów powiązanych lub podmiotów z rajów podatkowych. Przepis zakłada, że nielimitowane są koszty do 3 mln zł. Nadwyżka jest natomiast objęta limitem zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów na poziomie 5 proc. EBITDA. Rozliczenia nie ułatwia fakt, że przepisy podatkowe nie definiują tych usług.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowa definicja budowli. Od teraz firmy zapłacą za to podatek
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Podatki
Minister finansów: typowy leasing nie jest agresywną optymalizacją podatkową
Podatki
Kogo będzie dotyczyło w 2025 r. raportowanie ESG według nowych standardów?
Podatki
Zmiany w VAT od stycznia 2025 roku. Dotyczą małych firm
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Podatki
Kasowy PIT, czyli nowe zasady rozliczeń przychodów i kosztów dla małych firm
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay