Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Skarbówka nie zgadza się, aby firmy w całości uwzględniły w kosztach kwoty zapłacone na usługi marketingowe, w tym badanie opinii i produkcję reklam.

Publikacja: 19.11.2018 05:40

Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorcy coraz częściej pytają o zastosowanie obowiązującego od 1 stycznia 2018 r. art. 15e ustawy o CIT dotyczącego usług niematerialnych, takich jak m.in. doradcze, badania rynku, reklamowe, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych nabywanych od podmiotów powiązanych lub podmiotów z rajów podatkowych. Przepis zakłada, że nielimitowane są koszty do 3 mln zł. Nadwyżka jest natomiast objęta limitem zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów na poziomie 5 proc. EBITDA. Rozliczenia nie ułatwia fakt, że przepisy podatkowe nie definiują tych usług.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu
Podatki
Fiskus i korespondencja wysyłana do pełnomocnika. Ważna uchwała NSA
Podatki
Adwokat rozliczy w kosztach wydatki na edukację zatrudnionego aplikanta
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski