Reklama

Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Skarbówka nie zgadza się, aby firmy w całości uwzględniły w kosztach kwoty zapłacone na usługi marketingowe, w tym badanie opinii i produkcję reklam.

Publikacja: 19.11.2018 05:40

Zasady odliczania kosztów na usługi marketingowe

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorcy coraz częściej pytają o zastosowanie obowiązującego od 1 stycznia 2018 r. art. 15e ustawy o CIT dotyczącego usług niematerialnych, takich jak m.in. doradcze, badania rynku, reklamowe, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych nabywanych od podmiotów powiązanych lub podmiotów z rajów podatkowych. Przepis zakłada, że nielimitowane są koszty do 3 mln zł. Nadwyżka jest natomiast objęta limitem zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów na poziomie 5 proc. EBITDA. Rozliczenia nie ułatwia fakt, że przepisy podatkowe nie definiują tych usług.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama