Aktualizacja: 09.11.2018 06:17 Publikacja: 09.11.2018 06:17
Foto: 123RF
Okolicznościowy upominek od pracodawcy nie jest przychodem dla zatrudnionego. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpiła o nią spółka z o.o., która zajmuje się produkcją i obrotem środkami smarnymi. W tym roku obchodzi swoje 20-lecie. Z tej okazji chce przekazać pracownikom upominki. Będą to walizki z wygrawerowanym na trwałe logo firmy. Dostaną ją wszystkie zatrudnione osoby.
Elektronizacji rozliczeń VAT raczej nie zatrzymamy – mówi Tomasz Michalik, doradca podatkowy i partner w MDDP.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią nie płacą podatku od odszkodowań. Nie wyklucza to rozliczenia strat w kosztach uzyskania przychodów.
Krajowy System e-Faktur, czyli centralny, prowadzony przez fiskusa rejestr, będzie wprowadzany etapami. Najwcześniej, od 1 lutego 2026 r., zaczynają największe firmy.
Pismo od syndyka o minimalnym prawdopodobieństwie odzyskania długu od firmy, która jest już w upadłości nie wystarczy, żeby wrzucić go w koszty jako nieściągalną wierzytelność. Trzeba czekać do końca postępowania upadłościowego.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Globalny podatek wyrównawczy to krok w kierunku sprawiedliwego systemu podatkowego, ale koniecznie trzeba go uzupełnić o gwarancje dla firm inwestujących w polskich strefach ekonomicznych. To zgodna opinia posłów z różnych ugrupowań.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Dochód do 60 tys. zł rocznie miał być nieopodatkowany. Rządzący nie spieszą się jednak z dotrzymaniem tej obietnicy.
• Finał prac na projektem ws. KSeF. Ważna zmiana dla najmniejszym firm • Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka przedsiębiorców? • Jak firma po powodzi rozliczy straty i odszkodowania • Reklama na meczu - czy to się opłaca? • Rower elektryczny w firmie a obowiązki składkowe • Praca zdalna: jak firmy radzą sobie z formalnościami • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe na listopad
Kiedy odbywają się kontrole podatkowe? Jak przygotować się na kontrolę podatkową? Czy mogę odwołać się od negatywnych wyników kontroli podatkowej? Ekspert odpowiada.
Od zbycia nieruchomości w zamian za odpłatną rentę nie ma PIT, bo w tym przypadku nie da się ustalić przychodu.
Opłaty za spotkania z psychoterapeutą to wydatki osobiste. Nie można ich zaliczyć do firmowych kosztów – twierdzi skarbówka.
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią nie płacą podatku od odszkodowań. Nie wyklucza to rozliczenia strat w kosztach uzyskania przychodów.
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada wprowadzenie nowych e-usług dla podatników. W 2025 roku złożenie deklaracji PIT ma być jeszcze prostsze dzięki udostępnieniu aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfony. Planowane są też inne nowości, które mają ułatwić kontakt z urzędem.
Będą zmiany w uldze termomodernizacyjnej. Część wydatków z niej wypadnie, część dojdzie. Niektórzy muszą się pospieszyć z inwestycją, inni zaczekać do następnego roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas